Live chat
29 januari 2018Op zondag 28 januari, tijdens het callcentrumweekend, konden ouders van cursisten januari van 11:00 uur tot 11:30 via facebook livestream vragen stellen en informatie krijgen over de zeilcursussen.
Verbeteringen
“Vorig jaar waren we niet goed genoeg voorbereid op de vele boekingen in het laatste weekend van januari. We werden platgebeld en kregen veel e-mails. Er waren vragen over boottypen, adviezen over welke cursus te volgen en wie er nog meer in welke week op zeilkamp ging. Ook waren er mensen die graag telefonisch wilden boeken.”, aldus Christophe Meijer van Pean. “Soms moesten we mensen langer in de wacht laten staan of vragen of ze misschien toch online wilden boeken. Dat kon beter, dachten wij.”
Andere zeilscholen
Opvallend was dat er ook veel algemene vragen waren over het verloop van een zeilkamp. Meijer: “We waren opeens ook de vraagbaak voor ouders van cursisten die nog een zeilschool moesten kiezen.” Het callcenter is heel recent ontwikkeld. Pean is van plan om volgend jaar het interactieve callcenter met enkele collega-zeilscholen te bemannen en zo breder de markt te kunnen bedienen.
Trend om vroeg te boeken
Sinds een paar jaar bestaat de trend om zeilkampen al in december/januari te boeken. Een vakantiehuis kun je tegenwoordig een dag voor vertrek nog online boeken. Doe je dat voor een zeilkamp, dan blijkt het kwalitatief hoge aanbod vaak al volgeboekt. Daarom worden zeilkampen relatief vroeg geboekt.